23 november 1964

3 november 1964.
De eerste wedstrijden op hobbelige velden tussen de schapen, in drie vakken. De oude vertrouwde kleedkamers. De bouw van de Treffer in 1980. Korfballen in de Meerpaal en in2007 de overgang naar het kunstgrasveld. Vergeet die gekleurde spelerskaarten in die grote mappen niet. Weet jij je spelers nummer nog uit je hoofd? Of misschien heb je wel geholpen bij het rondbrengen van ‘t Krantje. Allemaal herinneringen die de pioniers van onze vereniging ongetwijfeld nauw aan het hart liggen.

“Op zondag ging ik een verslagje van de wedstrijd inleveren bij Jan Sinke die ‘t Krantje verzorgde. De naam kortweg (zegt het je iets?) is ontstaan uit het coachen bij voorverdedigen om aan de verdediger(s) voorin te laten weten of ze korterop konden of dat je wegging onder de korf.”-Dick Burger (Klussenclub)

Voor de generatie Z en de millennials onder ons verschillen deze herinneringen waarschijnlijk nogal. Tegenwoordig hebben teams zelfs een Insta of TikTok account en ben je slechts enkele klikken verwijderd van alle speelinformatie in de KNKV app. We ontvangen nu zelfs notificaties wanneer we de kleedkamers moeten schoonmaken! Een initiatief als de KwootSuper8 doet hier en daar misschien nog wel een belletje rinkelen? Het jaarlijkse korfbalkamp is voor veel kinderen in ieder geval een ervaring om niet te vergeten!

“Natuurlijk kom ik altijd aanmoedigen langs de lijn. Maar via de livestream kan je nu zelfs (uit)wedstrijden thuis met een zak chips op de bank volgen!” – Jasmijn Hida (B2)

November 2024
Laten we niet vergeten dat 1964 inmiddels 59 jaar geleden is, dus de zestig komt in zicht.Volgend jaar vieren we het diamanten jubileum van onze vereniging, en dat verdient zonder twijfel een groots feest!Vanaf nu vind je op onze website een gloednieuw tabblad “jubileum”, waar we je op de hoogte houden van alles wat met het jubileum(feest) te maken heeft. Gegarandeerd een knalfuif in november 2024, dat wil je niet missen!

Groeten,
De jubileumcommissie
Alex Toes, Joline Oosterhoff, Thirza Hammer, Mense ter Steege, Vera Doldersum, GerbenLagerweij, Harry Tepper en Rodee Voortman.