‘De Specials’, dat is korfbal voor mensen met een beperking. Het heet ook wel G-korfbal. We trainen elke week een uur met elkaar. Je bent lekker sportief bezig, leert nieuwe mensen kennen en we hebben plezier met elkaar. En het is goed voor de motoriek en conditie! Onze ervaren trainers kunnen de training aanpassen aan jouw beperking. De training is op zaterdag van 10 tot 11 uur.

Wat doen we bij de Specials?

We trainen verschillende manieren van scoren. We spelen allerlei korfbalspellen en trainen het gooien en het vangen, het aanvallen en verdedigen. Aan het eind van de training doen we een onderling partijtje of een eindspel. En we hebben vooral veel lol met elkaar.

Zomers trainen we lekker buiten op het kunstgrasveld van ASVD. ’s Winters is de training in sporthal ’t Dok.

Wordt korfbal ook jouw sport?

Je bent van harte welkom bij de Specials. Je mag gratis 5 trainingen meedoen, daarna kijken we samen met jou en je ouder/verzorger of korfbal bij jou past. Wil je gratis meetrainen? Stuur dan een mail naar specials@asvdkorfbal.nl

Voor de training heb je sportkleding nodig (lange en korte broek). Het groene shirt van ASVD leen je van de vereniging. Voor de trainingen buiten heb je kunstgrasschoenen nodig. Zorg ook voor een vest of een trui, want het kan soms fris zijn. Voor de trainingen in de sporthal heb je zaalschoenen nodig.

Meer dan alleen korfbal

ASVD biedt meer dan korfbal. Er zijn ook andere activiteiten waar je aan mee kunt doen, zoals korfbalclinics, filmavonden en de schutterstrofee. Ook bezoeken we als ‘team van de week’ één keer per jaar een wedstrijd van het eerste team van ASVD.

Minimaal één keer in het jaar spelen we een G-korfbal toernooi. Dat is altijd een hele gezellige en sportieve dag. Meedoen aan het toernooi is natuurlijk niet verplicht. Af en toe organiseren we ook een onderlinge wedstrijd met een G-korfbal team van een andere vereniging.

Meer informatie of aanmelden?
Stuur een mail naar: specials@asvdkorfbal.nl

Trainingstijd:      Zaterdag 10 uur tot 11 uur
Waar:                      Van april tot eind oktober op het veld van ASVD, Educalaan 3
                                    Van eind oktober tot en met maart in sporthal ’t Dok, Educalaan 39