ASVD | Q-cape wint wederom ruim van Sparta (N)

NIJKERK 12 OKTOBER, DOOR CJ MEIJER – ASVD | Q-CAPE WINT WEDEROM RUIM VAN SPARTA/DJOPS.
Door de overwinning een week eerder op ODIK/JansenvdGrift kon er afgelopen zaterdag een kroon worden gezet op het najaarsveldseizoen in de 1e klasse, middels een kampioenschap. De wedsrtrijd tegen het laatst geklasseerde Sparta/Djops uit Nijkerk, onder het bewind van Brenda Voortman werd hiervan het decor.

Waar er in de eerste wedstrijd een goed meescorende tegenstander werd gevonden in de oranje-witte formatie uit Nijkerk, was hier eigenlijk vanaf de eerste minuut weinig zichtbaar. Ten opzichte van de thuiswedstrijd waren de vakken omgewisseld waardoor de eerste goal van de wedstrijd niet door een Oosterom kon worden gescoord, maar was het Mirthe van Pijkeren welke de eerste goal voor haar rekening nam.

Het meegereisde publiek werd in de eerste helft getracteerd op goed aanvalsspel van de Dronter formatie welke wederom onder leiding stond van Bart Snelling Berg en Jacco Hammer. Wist Sparta/Djops het eerste doelpunt van de wedstrijd te scoren, viel het tweede doelpunt van de thuisploeg pas na 16 minuten, waarbij ASVD | Q-cape er reeds 6 had weten te scoren.

Met een fraaie doorloopbal scoorde Mirthe nogmaals een goal, één van haar drie in totaal. Hierna was er nog een kleine opleving op te merken bij de Nijkerkers welke bij rust tegen een achterstand van 4-10 aankeken.

Waar het in de eerste helft niet lukte was het toch weer een Oosterom welke de score in een helft wist te openen, Sem was hiervoor verantwoordelijk waardoor ik ook dit verslag dit feit weer kan vermelden. De tweede helft had een grote gelijkenis met de eerste helft als het gaat om de kansen en beeld van wedstrijd.

Het lukt niet aan de kant van de thuisploeg om een vuist te maken en dichterbij te komen, waar ASVD | Q-cape gewoon door blijft (mee)scoren. Na een kwartier was de stand inmiddels uitgelopen naar een voorsprong van 7 tegen 14 in het voordeel van de groenen uit Dronten.

Hierdoor was het ook mogelijk een aantal wissels toe te passen, zodat ook de meegereisde bankzitters hun minuten konden en mochten maken.

Met een stand van 10-17 en een minuut te gaan, was het eindelijk Sparta/Djops welke een vrije bal wist te verzilveren, iets wat in de heenwedstrijd zo makkelijk ging was in deze wedstrijd erg moeilijk bleek.

Dat dit in de laatste minuut gebeurde was natuurlijk alleen nog voor de statistieken, immers was het belangrijkst dat na het laatste fluitsignaal het kampioenschap binnen werd gehaald voor ASVD | Q-cape.

Doelpuntenmakers: Mirthe van Pijkeren 3, Rik Donder 3, Sem Oosterom 3, Rodee Voortman 3, Joram Oosterom 2, Jorn Brandsma 2 en Naomi Bos 1.