VEO | Streamen van wedstrijden

7 januari 20230

Streamen van wedstrijden
Zoals jullie weten hebben we in de ALV besloten om een systeem aan te schaffen om de wedstrijden van ASVD te kunnen streamen. Dit syteem is inmiddels aangeschaft en getest tijden de laastste uitwedstrijd van 2022. Als er op locatie (lees de sporthal en/of het veld) een internet verbinding aanwezig is zal de wedstrijd live worden uitgezonden, is deze er niet zal de wedstrijd zo snel mogelijk beschikbaar komen om terug te kunnen kijken.

App
Live wedstrijden zijn alleen te bekijken via de VEO app, welke gratis is te downloaden in de Playstore (Android) en Appstore (Apple).
Helaas is het (nog) niet mogelijk om dit in een ‘normale’ browser te bekijken, dit kan wel met de opgenomen wedstrijden.

Systeem
Het systeem is in staat automatisch de bal te volgen, waardoor het volledige spel in beeld zal worden gebracht. De techniek wordt steeds beter, waardoor het ook snel mogelijk zal zijn dat automatisch de stand word weer gegeven in beeld, nu moet dat nog handmatig worden gedaan en is er niet altijd iemand die dat kan realiseren. Waardoor dat niet bij elke wedstrijd in beeld zal worden gebracht.

Zie jij alle thuis wedstrijden van het eerste en lijkt je dat leuk om te doen? neem contact op met CJ op 0615073446.

Beschikbaarheid
De streams zullen (voorlopig) alleen van de selectie worden gemaakt waarna we zullen kijken of we daar nog meer wedstrijden / teams aan toe zullen voegen. De stream zal op de wedstrijd dag worden uitgezonden via een link welke we hier zullen vermelden. Daarna zal hij nog een week terug te kijken zijn, daarna zullen we dit alleen nog voor selectie en staff beschikbaar stellen.

Als er vragen zijn over het systeem, of andere zaken omtrent het streamen van wedstrijden kunt u zich wenden tot pcl@asvdkorfbal.nl ook hebben we een document “Livestreamen van korfbalwedstrijden” voor eventuele juridische achtergronden mbt het streamen welke door de KNKV en haar jurist is uitgebracht.

VEO
Onze groene vriend hierboven, hoog op zijn stok gaan jullie dus vaker tegenkomen. Hij zal de selectie vergezellen en onze mooie sport in beeld brengen.
Wij hopen middels de streams een nog breder publiek te kunnen laten genieten van onze sport en korfbal in Dronten nog verder op de kaart te zetten.

We zitten nog wel in de ‘proeffase’ waarbij we nog moeten leren van de techniek, maar hebben vertrouwen dat het elke nieuwe wedstrijd een betere beleving zal geven aan de kijkers van de stream of de opgenomen wedstrijd.